Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M22a75r74i17e 35T61o85m33š70í17č94k68o91v84á 4777325336346

Dříve jsme také nechodili pro ránu daleko a ti co žalovali, nebo ubližovali slabším, dostali po vyučování nakládačku. Řešili jsme si to však sami a tyto výchovné metody byly většinou ku prospěchu těm patolízalům. Prostě děti vychovávaly děti, to je to, co dnes chybí.

Hodnoty se jaksi převrátily, není důležité jaký jsi, ale co máš, jaký ohoz, mobil, kam jedeš o prázdninách a jak dobře si stojí tvoje rodina. Toto se však nevylíhne v dětských hlavičkách, to někteří snobští rodiče přikládají pod kotel a vypočítávají priority, které jsou pro ně na prvním místě a udělají tím z dětí malé sobce, pro které potom základní hodnoty neplatí. Tak se stane, že ne Marek Dušín, ale povrchní slaboch se špatným prospěchem povede kolektiv, protože si dokáže kamarády koupit a společně ničí morálku třídy, podrývají autoritu učitele a šikanují ty, kteří s nimi netáhnou za jeden provaz.

Lidé, kteří zbohatli pilnou prací, na které se podílely i generace před nimi, jsou většinou skromní a nenápadní, ovšem ti, kteří podnikají, krachují a znovu zakládají nové firmy se stejným výsledkem, dávají svoji nadřazenost okázale najevo a pro své děti jsou velkým vzorem a příkladem.

Tedy když táta doma označí někoho za lůzra a zařadí do té skupiny i učitele a osobním příkladem ukáže synkovi, jak povýšeně je třeba se k těmto lidem chovat, je jasné, že autorita vyučujícího klesne a on potom nemá šanci, chybu rodiče napravit.

0/−1
19.6.2019 12:32

V65l36a59d21i43m90í74r 76B36l41a33ž73e89k 7158354250

Že by učitelé řvali - to jsem si nevšiml. Kdy naposledy stávkovali ? Jo nedávno někteří měli černou pásku...

O platech učitelů se více mluví - i přes zvýšení platů za poslední roky, v průběhu 10 let v průměru profesí klesali.

0/0
18.6.2019 21:46

J48i89ř62í 96P55l62í40v28a 4195112785707

Proč ta "chudá..." neodejde ze školy, když ji tam šikanují? PŘÍČINOU šikany je prostředí, ze kterého člověk nemůže odejít. Tedy: vězení, zaměstnání, ze kterého nechci z různých důvodů odejít, povinná školní docházka.

+1/0
18.6.2019 16:38
Foto

M80a86r98t71i78n 20B43r78a61u63n 2414267601849

Píšete o dvou zcela nesouvisejících věcech. Šikana byla ve škole už v dobách mých návštěv této instituce. Důvod se vždy našel. "Chudé" svačiny, kdy některé děti v době "skvělého socialismu a zářného budování komunismu", nemohly chodit na obědy nebo jím rodiče nemohli zaplatit školní svačiny, nebo neatraktivní oblečení. To byla poměrně častá tvář vyspělého socialistického školství. Jinou záminkou býval například dobrý prospěch, protože dotyčný či dotyčná byli označení za šprta. Anebo naopak, slabý žák byl terčem posměchu. Anebo fyzická nedostatečnost, neprůbojnost...stačí si vzpomenout a nemít klapky na očích. S tím ale samotní učitelé moc nezmohou. Dnes navíc mají situaci těžší v tom, že v mých dobách, když byl učitel na úrovni a žák si vyskakoval, tak mu kantor jednu fláknul a bylo po ptákách. Dnes musí učitelé vycházet z "nových poznatků", a kam to spěje vidíme nejen v Česku ale celosvětově. V USA nosí děti do škol zbraně, v Rusku je zase populární nepopulárního žáka zapálit.

+4/0
18.6.2019 15:51

B58e90a46t42a 15K62r65u68s39i41c 2694360919120

Já jsme na rozdíl od vás ve školství 12 let pracovala a vím, co paní učitelky umí a jak povrchní dovedou být. nebudu se tu zabývat minulostí - zajímá mě dnešek. A ten v tomto ohledu hodně pokulhává.

0/0
18.6.2019 17:24
Foto

M95a41r11t41i21n 13B95r49a41u61n 2944787711569

Já zase do školy chodil

+2/−1
18.6.2019 17:49

B62e83a58t46a 46K70r13u48s80i75c 2954250159210

Jediný, kdo se tady zabývá minulostí, jste Vy. Já vůbec nehodnotila minulostní školství a nic sjme nesrovnávala. Zabývala jsem se dneškem.

0/0
18.6.2019 17:54
Foto

M57a67r11t51i28n 40B81r30a62u10n 2144567871189

Jenže já se minulosti vůbec nezabýval. To jen vy zase vidíte to co vidět chcete. Já jen napsal, že šikana tu byla, je a bude v menší nebo větší míře stále a není to jen škola, kdo je na vině ale hlavně rodiče, kteří nesou za své děti plnou odpovědnost. Škola nemá možnost změnit výchovu v domácnosti. Lhostejné učitelky byly a jsou a také budou. Že to nechcete pochopit je jen váš problém.

+3/0
18.6.2019 18:06

B58e84a47t35a 89K19r16u54s82i33c 2894300979570

Podívejte: učitel musí vědět, co se mu ve třídě děje!!! A pokud to neví, tak tam nemá, co dělat! A ne chtít ještě prémie, osobní ohodnocení a kdo ví, co ještě. Musí se zaobírat dětmi! být empatický a svou práci brát jako poslání. Rodič selhat může - ale ve škole je tu učitel, aby zajistil chod třídy a věděl, co se mu tam děje. A právě proto, že jsem ve škole pracovala a viděla šikanu - tak vím, že podchytit se to dá. Ale razantním přístupem, s otevřenýma očima a ušima- a především s otevřeným srdcem. Vy děláte snad děláte i do včel - když vás kolikrát tak čtu, jak všechno tak dobře víte a všemu rozumíte.

0/0
18.6.2019 18:15
Foto

M59a35r45t94i97n 83B91r73a59u53n 2604417731419

Jak jsem napsal také jsem chodil do školy, mám děti které, jaký div, také chodily do školy, takže vím jak situace fungovala a funguje. Učitel za 5 či 6 hodin 5 dní v týdnu není schopen napravit to, co rodina zpacká a ještě děti něco naučit.

Jediné co jsem vám napsal, a co vám evidentně nejde pod nos je fakt, že šikanu škola nemá šanci eliminovat, protože šikana je prostoupená celou společností. Existuje ve škole, existuje v armádě - tedy i profesionální, existuje v zaměstnání. A vždy je spojená s konkrétními lidmi a kolektivem. Pokud jí dopustí kolektiv, pak ani učitel, ani vedoucí či velitel nejsou schopní s tím nic udělat. Kdysi se na vojně říkalo, že šikana je v pořádku, protože první rok jste šikanování ale druhým rokem si to vynahradíte a šikanujete zase vy. A velitelé se snažili, někdy a někde, šikanu vymýtit, ovšem protože nebyla vůle ze strany samotných postižených, tak se to nikdy nepovedlo. A totéž platí o škole. Tam je to o tom, že ten učitel nemá mechanismy, aby šikanu vymýtil, protože ten co šikanuje, toho učitele pošle , víme kam, a pedagog neudělá nic. Pokud tedy do případu nevstoupí jakýmsi způsobem rodiče a nebudou na řešení situace ochotní spolupracovat.

+3/0
18.6.2019 18:33
Foto

Z31d57e41n88ě81k 93M88a95t38u69š35k94a 7158126835776

průměrný učitel šikanu objeví a více, či méně ji pacifikuje, v tom máte pravdu. Ale selhání rodičů napravovat nedokáže.

A co se týká odměňování učitelů,tak jejich platy opravdu závratné nejsou, ani po mnoha úpravách. Obvykle, to co se přidá na základu, ubere se v nenárokových položkách.

Takže, pokud se dnes ozývají, je to zcela pochopitelné.

+4/0
18.6.2019 18:38
Foto

K60a96t41e34r70i36n63a 18K57a14l26t84s34o92g74i58a45n73n32i 5345918111471

Vám osobně doporučuji se zastavit nad sebou, nad tím, proč Vám syn ukazuje Váš život, který je plný zášti, neskutečného vzteku a neustále hodnocení. Až toto pochopíte, pak se z Vás stane něco, čím jste se měla původně narodit. Žijete tím, že píšete o mrtvých umělcích, stávkujete za zloděje, hodnotíte něco, co Vám nepřísluší. Dnešní článek je trochu výjimkou, ale vřele doporučuji, zastavte se, jinak ...... ale to nemá cenu psát.

+1/−1
18.6.2019 15:30

B13e67a63t95a 74K69r13u77s89i88c 2814910629980

Koukám, že nějak neumíte vydýchat to, co jsme vám sdělila pod dnešním vašim blogem. Já píšu o lidech, ktreých si vážím, kteří něco dokázali, něco znamenali a zabývám se tím, kde se evidentně stala křivda. Oproti tomu Vy tady řešíte pouze svou valstní osobní důelžitost - a la Pallas Athéna, rajčata, štětky na záchod, sprdunk submisivních mužů a dělníků-které hážete do latě;-D - a podobné nesmysly. Opravdu nerozumím tomu, že vám tu vaši sebechválu někdo ejště konzumuje a vaše samochvála zavání na dálku. Čechům vnucujete Řecko a ani netušíte, jak směšné a trapné to je-především v otázce toho, že vám ĆR umožňuje v ní žít a mít své aktivity, které jsou přinejmenším dost ........ A můj syn: tak pro vaši informaci - je kromě svých stavů- velmi srdečný a citlivý kluk, takže jestli je to směrem ke mně o zrcadlení, tak v tomto ohledu můžu být asi velmi spokojená. Před takovými osobami vašeho ražení, ktreé mají ten podivný nebezpečný "dar" uchvátit lidi a vnutit jim svou "úžasnost" a slibotechnovskou manýru - v níž se znova znova projevuje potřeba vyřešit si nějaký osobní mindrák - se já nikdy nezastavím a moc ráda budu před nimi varovat. Ćusík, Katko, slunce v duší. Pozdravujte v Řecku;-).

0/−1
18.6.2019 17:22
Foto

K48a70t93e93r32i40n77a 77K14a70l44t94s75o58g41i78a59n85n59i 5585388651161

Poslouchejte, skoro nikdo s Vámi nesouhlasí, jste prostě nějaká přetažená vším možným. Přestaňte mi vyhrožovat a stalkovat, protože to je docela trestní záležitost. Za Váš život si můžete sama. Jednou Vás ta závist zadusí. Bude fajn, když se ke mně nebudete přibližovat ani písmenkem. Lidi jsou na Vás alergičtí, měla jste stále uzavřené diskuze, nejste moc čtená, tak co tady stále někoho napadáte. Vy nemáte co dělat? Ani nečtu, co o mně píšete, je mi to jedno, fakt nevím. Je to Vaše cesta, jak ze sebou zacházíte, což tady si každý vyhodnotí sám.

0/−1
18.6.2019 22:50

B40e87a48t54a 36K35r94u52s10i21c 2594950129380

;-D, hmmmm, tak jsem uhodila hřebíček na hlavičku;-). To víte, vážená paní, tohle není stalking - to je normální diskuze, to byste při svém oooobrovském přehledu měla poznat a vědět a pokud si tady začnete hrát na něco, co nejste - tak musíte počítat s tím, že ne každý vám to zbaští. A pokud si ve své drzosti ještě dovolíte otírat se o někoho, kdo dobře věděl, co děje kolem pletich se zájezdy dětí k moři- ( a to nejen Mořský koník.....) - tak potom můžete očekávat, že ne každý je takový - jak vy se domníváte a s čím pracujete - že lidi jsou hloupí, laxní a jako ovce všechno zkonzumují - viz vaše slova o českém národě......, tak musíte počítat s tím, že se objeví někdo, kdo mlčet nebude. Vy byste se měla stydět. Češi vám tu poskytují zázemí, svůj kdovíjaký job si tu smíte provozovat - a ještě se nestydíte hučet a cpát Čechům, jak by měli žít a jak by měli být sebevědomí???! Díky Bohu za to, že jsou Češi takoví, jací jsou - že nejsou tak drzí a nezdravě a nepatřičně arogantní a "sebevědomí", jako vy. A pevně věřím, že i ta část zdejší čtenářské obce už brzy procitne - a prokoukne, co jste zač. Zdarec, madam, toť vše - a už raději pryč od vás.

0/0
18.6.2019 23:10
Foto

Z40d68e69n69ě34k 63M91a61t79u92š53k46a 7208396945426

milé dámy, v psaní i vystupování v diskuzích si nemáte spolu co vyčítat.

0/0
19.6.2019 11:36

V14e69n82d63u63l15a 82S85z51l51a18u28e43r82o26v61á 7382506287268

"Poslouchejte, skoro nikdo s Vámi nesouhlasí.."

To je mi panečku argument!

0/0
12.8.2019 22:49

V88e88n13d11u24l78a 18S55z10l88a25u65e56r67o17v88á 7232486747358

To je trošku moc ne? Na diskusi u blogu někomu nevyžádaně takto "doporučovat"...?

0/0
12.8.2019 22:47

J85a83r28m82i54l73a 27Č96e75r91n17á 2696202789526

Beatko, myslím si, možná na rozdíl od paní Blahové, že šikany je dnes ve školách mnohem více než za minulého režimu. Myslím tím základní školy (nikoliv učňovské školy, tam byla šikana vždy). Někdo tady psal, že záleží na vedení dítěte v rodině; já si ale myslím, že můžete sebelépe dítě doma vést, ale když přijde do školy mezi spolužáky, kteří závodí v tom, kdo bude mít na mobilu nejlepší nahrávku nějakého bití, je náhle rodina zapomenuta. Důvodem jsou tedy hlavně ty internetové sociální sítě. Že jsou dnes mezi dětmi větší sociální rozdíly než dříve, to samozřejmě také hraje roli. Co je však nejsmutnější, to je asi přístup učitelů. Nevěřím tomu, že přidávání peněz zlepší práci (nejen učitelů). Je to v člověku, jak chápe svoje poslání, které není degradováno jen na pouhé vydělávání peněz, ale je skutečným posláním. Když mohou čtrnáctileté holky před budovou školy kouřit a mluvit sprostě a žádného učitele to asi nezajímá, protože už mají padla, pak je to špatně.

+2/−3
18.6.2019 14:21

B25e66a80t49a 83K96r37u84s61i36c 2524700759750

R^, souhlas, Jarmilko, úplný.

0/0
18.6.2019 14:24
Foto

F47r89a74n92t40i15š69e30k 55K49š61í20r 2789186815

Škola je vězení ve kterém děti musí trávit svůj čas. Je těžké ve vězení rozvíjet morálku a etiku, když jsou navíc zavřený bez toho, že by něco provedly.

0/−1
18.6.2019 14:59

P54e54t76r 24S90k32á42l97a 2897384570970

Že by dítě, které má nastavené normy chování z rodiny, sledováním jakékoliv nahrávky na mobilu na tyto normy zapomělo, je nesmysl. Stejně tak nelze souhlasit s tím, že mluva dětí před školou je věc učitelů.

+2/0
18.6.2019 15:40

P66e55t12r 13S50k30á48l53a 2277934270480

Sorry, samozřejmě zapomnělo.

0/0
18.6.2019 15:51

L47e54o46n34a 10B32l85a58h76o78v80á 5960929619833

Paní Černá, můj příspěvek jste špatně pochopila, pouze jsem zmínila, že šikana tu byla i dřív, ale o její četnosti jsem nic nepsala, protože k tomu nemám žádné seriózní podklady, o něž bych mohla svá tvrzení opřít.

Faktem je, že dnes se o sociálně patologických jevech víc mluví, za totáče to bylo tabu, stejně jako kriminalita páchaná dětmi a mladistvými.

Ale vzpomínám si, že v našem městě jsme vypracovali manuál neboli kuchařku pro školy s návodem, jak šikanu atp. v dětském kolektivu odhalit a dál při jejím řešení postupovat v součinnosti s dalšími orgány, už v raných 90. letech. Tedy v době, kdy třeba o kyberšikaně nikdo nic netušil a dnes ji regulérně řeší Policie ČR.

+1/0
18.6.2019 15:58

I14v15a90n84a 64L82a16n13c73e 3536468207897

Já mám jiný nápad. Pokud se opravdu ukáže, že dítě nebo děti šikanují spolužáky nebo učitele, tak bych volala k odpovědnosti rodiče. Rodiče by měli mít odpovědnost za dítě do 15 ti let. Kvůli šikaně by dostali rodiče pokutu a věřte tomu, že oni by si potom doma svému šikanovateli patřičně domluvili. Hlavně, kdyby se ta pokuta několikrát opakovala. Je to špatný nápad?

+1/0
18.6.2019 13:17

B39e63a64t60a 37K38r76u46s84i17c 2974660519970

Ivanko, máte určitě pravdu v tom, že rodiče musí být v takové věci okamžitě kontaktováni. Ta pokuta......Mám za to, že jsou dostupné prostředky už teď k dispozici: snížené známky z chování, podmínečná vyloučení, vyšetření těch, kteří se šikany dopouštějí - protože to jsou často nepodchycené případy ADHD onemocnění a s ním spojenými poruchami chování..... a v neposlední řadě i výchovné ústavy - pokud se šikana stane vyloženě trestným činem.

0/0
18.6.2019 14:29
Foto

M31a86r73t14i19n 88B45r43a47u35n 2184617641409

Paní Ivano, vy také žijete v USA. Takže vidíte jaké vozy stojí před školami? Nedávno jsem četl v místním drbníku, že nějaký osmiletý žáček jinému hrozil že jej zastřelí. Přišel do třídy šerif, nasadil jinochovi pouta a spratek putoval do cely. No, jak to celé pokračovalo nevím, ale hošan si to určitě bude pamatovat.

+1/0
18.6.2019 15:53

L51e71o80n63a 22B94l29a22h24o30v68á 5630839479283

Pokud k šikaně dojde v průběhu vyučování (ve školní budově nebo na školní akci), těžko můžete volat k odpovědnosti rodiče, protože v té době nese trestně právní odpovědnost za dítě škola.

Jak byste trestala rodiče v konkrétním případě, kdy čtvrťák o pětiminutové přestávce rozrazil spolužákovi hlavu židlí? Bylo to po hodině tělesné výchovy, kdy se kantorka v sousedním kabinetu převlékala z tepláků do "civilu". Potrestaná byla učitelka půlročním snížením platu, protože si rodiče agresora stěžovali na odboru školství ONV kvůli tomu, že synek (mimochodem pěkný vejlupek) dostal trojku z chování. Jenže... Kluk byl z rozvedené rodiny, v níž si oba exmanželé dělali navzájem psí kusy a potomek složitou situaci řešil právě zvýšenou agresí vůči okolí.

+1/0
18.6.2019 16:20
Foto

M97a92r28t22i83n 84B26r98a48u36n 2314537941259

Jenže ono to celé nefunguje tak, že v 8 ráno rodiče předají dítě do školy a následující hodiny přestávají být rodiči. To že dítě ve škole rozrazí spolužákovi hlavu není tím že mu to škola umožnila tím, že učitelka nebyla zrovna přítomná, ale tím, jak je to dítě v rodině vychováváno.

+2/0
18.6.2019 16:26

L39e51o75n72a 46B93l23a36h43o54v55á 5780189719533

Samozřejmě, že je to tak, těžiště výchovy vždycky bude v rodině, která dítěti nastavuje mantinely. Respektive měla by je nastavit...

0/0
18.6.2019 20:02

F45i54l14i97p 24V49r41a89c49o80v54s35k71ý 8410367891510

Dobrý den, jelikož jsem ke školství taky "přičichl" nutno říct, že co mi při práci se studenty občas svazuje ruce i nohy je dojem, že škola má vyřešit absenci času na výchovu v rodině. To si troufám říct, ale není správně...

Ve svém okolí se spíš než s lhostejností klasických učitelů setkávám s možná až zbytečným neustálým omlouváním základních povinností žáků jako je včasná docházka na hodinu.Je to možná blbost, ale pokud si učitel nedokáže srovnat alespoň tohle, co by pak chtěl s žáky dokázat víc...

A k beztrestným útokům na prezidenta, středoškoláci a učni u nás... pro ně je to svět, který je nezajímá z 99%, takže jednou jsem řešil za celý školní rok dotaz na premiéra a to ještě ne útočný. Jinak mají úplně jiné starosti.

+4/0
18.6.2019 12:04
Foto

F34r96a84n77t92i89š47e52k 15K70š59í73r 2659156755

Řešení je velmi jednoduché. Zrušit povinnou školní docházku a nahradit ji povinným vzděláváním, kde nebude povinnost vzdělávat se ve státních školách.

+3/−1
18.6.2019 11:24

M53i55r13o81s26l55a79v 74B96u61č35e91k 6903683511934

Dnešní doba sama, na číslech dokladuje to zřejmé. Chudoba se nekoná - práce je dost. Kdo chce pracuje - Zaopatřuje sebe a děti. Kdo chce - chudobu si vyhledá. Vámi popisovaný problém je složitější. Rozdíly byly a budou. Řada nosných pojítek je v rozpadu - Počínaje rodinou - Spojnicí podpory - Rodiče škola + Postavení samotného Už úředníka ! = Učitele. Předpokladem motoru společnosti je vzdělanost + šikovné ruce těch pracovitých. Problémů opět kopec. Učitel je v podstatě "Směšná postava bez kompetencí, autority" a řádné mzdy. Je skutečně otázka, proč by nadaný chlapec měl dělat Kantora? Rodinu máme učitelkami doslova přecpanou. Sestra mé ženy - Tu revoluci - V revoluci školství vzdala! Šla do předčasného důchodu ! Já se jí nedivím ... :-)

0/−2
18.6.2019 9:14

L17u63k14á54š 21B86u75r51g63e66t 4544195770812

Ačkoli tak úplně nesouhlasím s vyzněním tohoto příspěvku, oceňuji samotné téma.

Učitelé se šikanou příliš nezmohou, ta je dána nastavením společnosti. Ostatně, učitelé jsou sami často terčem šikany.

Pokud se ve společnosti prosadí jiný model osobního rozvoje, než bezohledný sobecký individualismus, ubude také šikany.

+2/0
18.6.2019 8:58

B26e82a75t77a 81K26r38u54s73i95c 2534310869260

Děkuji za příspěvek, pane Burgete. Za ten sobecký bezohledný individualismusR^.

+1/0
18.6.2019 9:34

L66e97o55n83a 62B76l51a20h61o60v64á 5650789609273

A jak si vysvětlujete fakt, že za Vámi zřejmě obdivovaného socialismu, kdy tu nevládl "sobecký bezohledný individualismus", existovala šikana na školách stejně jako dnes a ještě víc v armádě? O šikaně na učňovských školách za totáče by mohli také mnozí vyprávět. Tak kde se vzala, když žádní chudí tu údajně nebyli?

Souhlasím s panem Burgetem, že je to o nastavení společnosti, o tom, co děti obklopuje, jakou formou se s nimi komunikuje. Dítě, které žije ve funkční rodině, která ho dobře vede a usměrňuje, těžko bude jiné děti šikanovat a častovat je výrazy, které se občas objevují ve Vašich článcích.

+4/−1
18.6.2019 10:32

B59e10a69t96a 25K45r52u26s23i86c 2354640629880

Které výrazy máte na mysli, vážená paní? Doufám, že se tu neotíráte o diagnozu mého syna a s ní spojené jevy, které jsem zde s důvěrou odkryla -s naivním idealismem, že to může pomoci i jiným maminkám i potažmo společnosti - která na tyto děti nazírá často velmi mylně.......

+1/0
18.6.2019 10:41

L17e10o89n98a 58B83l65a21h70o55v11á 5390169319243

Rozhodně jsem neměla na mysli výrazy, které používá Váš nemocný syn, ale třeba z dnešního blogu... Mimochodem, blogy v kterých jste popsala projevy onemocnění svého dítěte, považuji za skvělé a velmi si jich vážím. Přispěla jste jimi k větší informovanosti veřejnosti, což považuji za záslužné.

Vzhledem k tomu, že sama jsem ve školství pracovala a sociálně patologickými jevy dětí a mládeže se zabývám tři desítky let, přece jen o této problematice něco vím.

Díky tomu jsem mohla porovnat analýzu dat z konce 80. let s letošní analýzou, pro níž poskytlo data 1260 škol z celé republiky v rámci projektu "Nenech to být". Ze srovnání těchto analýz vyplývá, že oproti dřívějšku spektrum rizikového chování - šikana a agresivita (alkohol) se dnes rozšířilo o kyberšikanu a drogy, ale důvody šikany a její oběti se téměř nezměnily.

Nejčastější příčinou verbální i fyzické šikany u dětí (mladšího a staršího školního věku) je ve 43,17 procentech vzhled. Terčem posměchu bývají děti silnější postavy, nebo takové, které ostatní považují za ošklivé, ale také děti nemotorné a ty, které nemají dobré školní výsledky. Menším procentem je zmíněna šikana s rasistickým podtextem. Agresivním chováním se daleko častěji projevují chlapci, než dívky.

Ani v jedné analýze respondenti (žáci škol) neuvedli, že příčinou šikany by byla špatná sociální situace rodiny dítěte. Samozřejmě, že situace se liší město od města, záleží i na jeho velikosti...

+1/0
18.6.2019 12:29

B77e37a24t95a 83K34r71u80s24i81c 2424950379210

V dnešním blogu jsem použila výraz - jako ukázku za všechny. Protože skutečně znám dívku, které se běžně říká - "ty chudá "p...." - jak jsem uvedla. A to byl pouze střípek toho, co se na adresu sociálně slabších dětí snáší stran spolužáků..... Znám dítě, které se dostalo na psychiatrii jen proto, že už neustálo tlak těch, kteří jej šikanovali. Učitelé a i ředitel školy šel na ruku rodičům těch, kteří šikanovali. Byli to vlivní a bohatí rodiče.

0/0
18.6.2019 12:41

J88i30ř53í 60P73l66í30v75a 4605482395237

Milá paní, dnes už je známo, že PŘÍČINOU šikany je prostředí, ze kterého člověk nemůže odejít. Tedy: vězení, nucená práce, povinná školní docházka.

0/−1
18.6.2019 16:33
Foto

F94r84a38n30t11i98š71e87k 86K35š74í21r 2259656375

Šikana je inherentní vlastností současného vzdělávacího systému. Je zvláštní, že tam, kde nejsou děti segregovány podle věku nebyl zaznamenán jediný případ šikany. Viz školy typu Sudbury Valey.

+1/−1
18.6.2019 11:28
Foto

N77a69ď83a 77D73u27b88c50o84v76á 7635480574265

Dnešní učitel moc autoritu nemá, děti si nosí své pohrdání s chudšími spolužáky z domova. Učitel nemá podporu rodičů, proto tohonoho nezmůže. Nechci pausalizovat, chybí tam slůvko někteří, ale myslím, že jich je hodně.

Nevím zda mladí skládají verše, zda umí být spolu romantičtí, kolik z nich uctívá nějaké hodnoty, ale závěrem musím říct, že ve velké většině nejsou zlí.

+4/0
18.6.2019 8:52

B12e75a74t65a 69K38r85u51s93i79c 2424340499340

Ano, věřím, že zlí nejsou - jen mají pokřivené vnímání světa a školy tomu dnes moc nepomáhají v tomto ohledu... A Máte pravdu, že i rodina může nést svou vlastní odpovědnost

+3/0
18.6.2019 9:03
Foto

M63i54r41k44a 18P39a51n15t76l69í65k94o16v44á 1537523468603

Paní Beato, uhodila jste kladívkem na hlavičku a určitě se to někomu nebude líbit. Učitelé ve školách by děti neměli jen učit, ale i vychovávat je - k humanitě, k lidství. Pokud ve školách vládne mezi dětmi šikana - i v tomto směru jak píšete, pak je to opravdu velmi smutné. A pokud to učitelé nevidí, anebo nechtějí vidět, je to hotová tragedie. (V médiích se opravdu neustále hovoří jen o platech učitelů, ale ne o tom nejdůležitějším, o výchově člověka k úctě k druhým - a ke skutečnému lidství. (I podle odkazu J. A. Komenského). Díky za Váš burcující článek, Karma. R^

+4/0
18.6.2019 9:14

B23e71a84t58a 98K55r55u36s50i36c 2754130459480

To já vám děkuji, paní MirkoR^:-).

+4/0
18.6.2019 9:35
Foto

Z77d63e85n40ě45k 29M40a27t73u95š97k15a 7108736325506

škola učí, vychovává rodina.

Základní vzorce chování získají děti v rodině.

+5/−1
18.6.2019 10:15

J97a50r43m80i20l76a 49Č14e54r85n87á 2806882259396

Každý, kdo přichází s dítětem do styku, ho vychovává. Tedy i učitel.

+1/0
18.6.2019 13:53
Foto

M73i33r26k26a 51P58a22n17t26l30í95k96o87v60á 1927543808143

Dokonce i sousedéna ulici nebo v domě. Svým dobrým, nebo špatným příkladem. :-/

+1/−1
18.6.2019 14:33

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz