Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

S91y94l77v32a 81Š26p60o41r70k20o98v87á 5466162940179

Dohled nad výchovou dětí si uzurpuje pouze totalitní stát... a ten dnešní míří k totalitě mílovými kroky...

+24/0
doporučit
9.11.2019 13:57

Z47d10e44n82ě39k 70K68l96o14b55o77u91č77n95í35k 2499620116731

Máte pravdu, za totáče tak vyhraněnej přístup k Romům nabyl. Jako všichni i oni měli pracovní povinnost. Živili se prací stejně jako ostatní. Dnes jejich část žije ze sociálních dávek a na změnu to zatím nevypadá. Na ty dávky někdo musí vydělat a to možná radikalizuje postoj k romské menšině těch, co chodí do práce.

Vietnamcům se taky občas říká "rákosníci", ale obecně nejsou vnímáni jako problém, možná proto, že pracují. Přístup k Romům nevnímám jako rasistický, spíš pohrdavý. Ale tak to bylo vždy i historicky, ti co nepracovali úctu neměli. Jo a práce je dost.

+22/0
doporučit
9.11.2019 11:42
Foto

J40a56n28a 35M43a97j36o48v90á 4285672516143

Jakmile rodiče ztratí (už dnes omezované) právo rodičů, aby oni byli těmi, kdo vychovou tvoří hodnotový svět, ztratí smysl samo rodičovství.

Takže - jen a jenom rodina je tou skupinou, která dítě vychovává.

+20/0
doporučit
9.11.2019 17:31

T20o79m14á84š 40K73u22c61h33a19ř 3357761698821

Výchova děti je povinností a PRÁVEM rodičů. Tedy rodiče musí mít právo rozhodnout, zda a za jakých podmínek část výkonu tohoto práva svěří "státu", nebo ne. Nesmí k takové výchově docházet proti jejich vůli.

+15/0
doporučit
9.11.2019 16:11

M49a91r23t73i48n 83P14r31a76c90h81a18ř 9495419

Když už jste řekla A, měla byste dodat i B. Jakým způsobem se chovají Romové k bílé majoritě? Jak vychovávají své děti, co jim od mala vštěpují? Řekl bych, že tohle je ten prapůvod problémů - rasismus bílých je už jen pouhou reakcí.

+17/−1
doporučit
9.11.2019 17:26
Foto

N44a30ď15a 84D87u36b86c67o26v30á 7645320374605

Začnu bonmotem, ale pravdivým. Od jisté doby jsem se vychovávala sama, v rodině - nerodině.

Škola v té době ohromně působila na výchovu dětí ideologicky. Troufla bych si říct, že vliv byl pro spoustu dětí krátkodobý. Já např. z pionýra už nepřestoupila nikam.

Škola nemá co vychovávat děti, může jen zasahovat do vztahů dětí ve třídě tak, aby nebyli šikanovaný, nebo jinak napadány. Upozorňovat na nebezpečí, která na ně číhají v podobě uchylu aj.

Nechtěla bych aby do výchovy mých dětí mi někdo něco tlačil, co by se mi nelíbilo. Třeba santa Klause místo Ježíška.

Ohledně romské (cikánské) otázky. Nikdo zatím nepřišel na to, jak změnit předpojatost vůči tomuto etniku, protože je to strašně složitý. Na jedné straně vzdelani či pracovití Romové a na druhé straně ti co žijí v podmínkách, které si sami nastavili aniž by dbali zákonů.

Znala jsem učitelku, která Romy učila, vynakládala na to velké úsilí, ale téměř marně.

Romové mají mnoho možností a také je určitá část využije a využívá.

Ta druhá tzv. neprizpusobiva musí chtít sama, aby nebyla předmětem nenávistných statusů na internetu.

Tolik můj názor.

+17/−1
doporučit
9.11.2019 11:34
Foto

Z77d32e19n10ě65k 37M52a97t97u14š93k13a 7308156585376

Škola učí, rodina vychovává.

+13/0
doporučit
9.11.2019 12:33

P92e58t64r 71U30h87e87r 1296906813565

Děti tráví (nebo by měly trávit) s rodiči nejvíc svého času. Je teda na rodičích, aby své děti vychovávali co nejlépe. Měli by je vést k tomu, že učitel je autorita a také se podle toho k učitelům chovat. O učiteli svých dětí si mohu myslet cokoli, ale nesmím to ventilovat před dítětem. Učitelé mají dost práce, aby do dětí nahustili učivo. Jistě jim vštěpují zásady slušného chování a nějaké normy, ale pokud mají ve třídě 25 - 30 dětí, o výchovu určitě jít nemůže.

+11/0
doporučit
9.11.2019 18:37

M62a34r96t52i82n 60K76a69v97k68a 4726181822142

Výchova dětí je především záležitostí rodičů. Škola má jen učit a být apolitická a neideologická.

Kdybych měl mít dnes znovu malé děti, tak jediné řešení je je soukromá výuka.

+11/0
doporučit
9.11.2019 16:35

A90n31t17o80n93í33n 65P61o67l91i71c73k71ý 9870572431307

Ano je výhradní záležitostí rodičů. Rodiče nesou zodpovědnost, musí mít tedy i právo. Ale jestli chce stát nést zodpovědnost za průšvihy dětí ...

+10/0
doporučit
9.11.2019 19:24
Foto

K80a73r54e95l 45Á73b17e50l29o69v38s87k39ý 7349840563882

Je. ;-)

+7/0
doporučit
9.11.2019 15:22
Foto

P25a96v66e22l 20M87a33c95h71a38č59e21k 5861142803

Každé dítě je vychováváno všemi prostředími,v nichž se pohybuje, s různou mírou intenzity. V obecné rovině nelze rodinu odmítnout nebo nahradit, stejně jako její působení zásadně korigovat.

+7/0
doporučit
9.11.2019 12:09

M49a34r52e37k 18V58a94l84i42č72e53k 2131959334780

Vůbec neudivuje, že právě Vy máte za to že výchova dětí není především záležitosti rodičů.

+5/0
doporučit
10.11.2019 18:16

J62a47r87o25s98l41a46v 62K68u63t66h72a48n 1127787899187

Naivní představa, že škola nevychovává, se pořád drží v některých hlavách. Jejich přesvědčení, že škola má předávat vědomosti a ne vychovávat, je na deset bodů v soutěži Vtipnější vyhrává. Je potřeba si uvědomit, že škola vychovávat prostě musí, jelikož se v ní každý den nahromadí i několik set dětí, jejichž rodiče bohužel příliš často svou roli nezvládají - viz tak častá závislost na mobilu, síťování, případně agresivita, povyšování se atd. atd. atd. atd. atd. atd. Takže názor, že škola nemá vychovávat, je asi fakt určený jen pro tu soutěž... :-)

+10/−7
doporučit
9.11.2019 13:22

A81n33d16r88e98a 42Č28i79e66r11n80a 4783472441290

Ano, rodičů.

+4/0
doporučit
9.11.2019 20:55

F10i47l58i96p 73V98r87a80c18o86v88s68k54ý 8910317451400

Je, ale nebojím se na ní také podílet...:-)

+4/0
doporučit
9.11.2019 16:09

R93a62d94e23k 10W72o73l47o54s96z29c74z44u80k 4889258320524

Nikdo jiný než rodiče nemá právo rozhodovat o výchově dětí. Vždy, když se v historii objevil někdo kdo věděl "lépe" než rodiče jak a k čemu vychovávat tak z toho byla tragédie nejen pro ty "vychovávané", ale pro celý stát.

Kdokoli kdo tvrdí, že "ví jak má fungovat svět" a pokouší se to vnucovat ostatním proti jejich vůli je příznakem nové diktatury.

+3/0
doporučit
11.11.2019 8:34

P48e63t29r 92T44o82m45e34k 1806222530591

Beatko, nejsem proti tomu aby škola taky vychovávala děti. Jsem ale zásadně proti tomu aby škola měla větší slovo než rodiče, pakliže rodiče neporušují zákony. To by taky vaše dítě mohla vychovávat soudružka učitelka stalinistka Semelová a vy byste musela mlčet. Nikdy lidi nedělím podle rasy, ale někdy podle ideologie(náboženství), které zastávají. A je podle mě pravda, že ne každá ideologie(náboženství) se má uplatňovat kdekoliv na světě. A kdyby se o to škola pokoušela proti vůli rodičů, nemá na to právo a měla by být žalovatelná. Takže mně by ani nevadilo, kdyby moje děti vyučoval Róm (cikán), se kterým bych sdílel stejné nebo aspoň hodně podobné hodnoty. Nikdy bych se o někom nevyjadřoval jako o čmoudovi i když znám případ člověka, u kterého to tak trochu chápu, ale přesto mu vždycky, když to slovo použije sdělím, že se mně to nelíbí. Ten člověk (už je taky v důchodu), pracoval jako kriminalista (krádeže, vloupačky, okrádání,...). No a on mně na to řekne, ať se nezlobím, že už si na to za celý život tak zvykl, protože skoro 80 procent to na svědomí měli Romové(cikáni). A myslím, že je věcí té komunity aby na sobě zapracovala, což se jim zatím moc nedaří. Viděl jsem teď krásný oskarový film Zelená kniha pojednávající o černém klavírním virtuozovi (skutečný příběh), který někdy v 50tých letech v USA vyjel na turné se svým bílým šoférem směrem na americký jih. Scény, kdy on se nesmí se svým bílým nóbl obecenstvem najíst ve stejné místnosti a nesmí si zajít na stejné WC jako oni, jsou otřesné. V USA se jim na jihu podařilo rasismus (i když ne úplně) porazit. U nás pro to Rómové(cikáni), podle mě neudělali nic.

+3/0
doporučit
9.11.2019 12:59
Foto

M34a74r79i45e 48J53a80n34d85o47v85á 8321353545906

Hrůza, kdo všechno může pracovat jako vychovatel. :-/;-(

+3/0
doporučit
9.11.2019 11:46

F61i42l52i18p 78V38r68a78c96o75v73s69k60ý 8400637471920

Myslím si, že pokud vede člověk děti (jakéhokoli věku) k dochvilnosti, ke vztahu k tvorbě a činnosti jakéhokoli druhu a spoustě dalších věcí, může to dělat i ve škole aniž by ohrozil nezadatelné právo rodičů na výchovu...Dokonce se domnívám, že bych to přímo dělat měl...

+3/−1
doporučit
9.11.2019 18:14

J35a11r46o93s10l64a45v 50K71u50t28h61a26n 1427697189377

Zaujala mne v této diskusi fráze: "Vy pořád nechcete pochopit, že..." To je správný diktátorský přístup. Tipuji, že dotyčný pracuje jako kouč, nebo něco podobného...

+2/0
doporučit
10.11.2019 17:12

V54l72a47s68t44i79m95i15l 10D47o71r78o21t73í55k 3826486397109

Zodpovědní jsou především rodiče.

Ale ne jen rodiče. Zodpovědný je každý, s kým dítě tráví svůj čas.

Děti polovinu aktivního dne tráví ve škole - škola se tak nemůže vzdávat odpovědnosti za jejich výchovu v tomto čase, což mnozí kantoři nechápou a usilovně brání se tomu.

Další významnou dobu děti tráví v různých kroužcích - kde platí totéž.

Rodiče dětem vybírají kroužky a mají se zajímat, kam jejich dítě chodí a co tam dělá.

S výběrem školy je to horší, ale rodiče by se měli o své děti ve škole intenzivně zajímat.

Standardně se školy ohánějí nezájmem rodičů. Jsou takové případy, ale v převážné míře je problém na straně školy, pracovníci školy neumí s rodiči komunikovat a jednat. A rodiče nestojí o šikanu jejich dětí, o nadřazení chování a jednání kantorů a nechat se od nich dehonestovat.

Ve škole mají být profesionálové, jsou k tomu vzdělávání a cvičení, proto je problém především na jejich straně.

:-)

+2/0
doporučit
10.11.2019 13:29

P52a53v67e42l 86J71á38š65e27k 6604451591407

Ano, je.!

+2/0
doporučit
10.11.2019 7:25
Foto

N98a51ď12a 19D74u54b65c65o65v96á 7935640964775

Ona všeobjímající láska je někdy tak škodlivá jako nenávist. Myšleno všeobecně.

+2/0
doporučit
9.11.2019 13:53

J92a39r53o16s42l93a40v 18K83u10t15h15a81n 1727517399867

Na jednom gymnáziu mají tradici (možná i na jiných gymplech, nevím), že každý rok pozvou studenty z různých zemí světa a rodiče místních studentů je u sebe na týden ubytují. Pak každý ten zahraniční student seznamuje místní s kulturou a tradicemi své země, připraví si takovou prezentaci. Místní rodiče odmítli ubytovat arabské studenty. Nakonec si je museli vzít na byt učitelé. To je mizérie, což? Ostuda a ponížení. Takhle se chovají rodiče, kteří vychovávají děti. Kupodivu, škola je vede k poznávání cizích kultur, včetně té arabské. Studenty to moc baví. Ovšem škola by neměla rodičům vůbec kecat do toho, z koho budou připodělaní a koho předem odmítnou, aniž by ho znali. Protože tak je to správné, že ano...

+3/−4
doporučit
9.11.2019 14:14

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz